עדיף בימי שני וחמישי אך גם שאר ימות השבוע ראויים לזה.
לא יחכה אלא כמה שיותר מהר ילך לחכם שילמד אותו איך לעשות תיקון על אותה עבירה שעשה.
זה לא תיקון העוון באופן מוחלט אלא מתקן מעט ופודים כל תענית בפרוטה בלבד, ויש אומרים שזה מועיל לפחות שלא לסבול יסורים בעולם הזה.
בודאי, להרבה עוונות, התבאר בדברי רבנו האריז"ל ועוד אחרונים מספר תעניות לתקן את העוון לגמרי, ביניהם: עוון הנדה, גויה, א"א, משכ"ז, שבת, כיבוד אב ואם, ואשרי הזוכה לתקן אשר פגם.
צריך להתענות שמונים וארבע ימים כפי שגילה רבנו האריז"ל בספר שער רוח הקודש, וכיום שקשה נהגו להתענות יום אחד ולפדות שאר הימים בכסף.
לכתחילה אם יש לו אפשרות והוא עשיר יפדה לפי שווי האוכל שאוכל ביום (ממוצע כ 50 ₪ ליום) אלא שקשה מאוד לסתם אדם לתת סכום זה, ולכן יתן על כל יום תענית שווי של 210 גרם לחם ועוד 210 גרם גבינה או דבר אחר שאוכלים עם הלחם (כיום בערך 4 ₪).
אי אפשר, אלא לכל עוון ייחד יום בפני עצמו.
ימי השובבים הם הימים שבהם קוראים את פרשיות ש'מות ו'ארא ב'א ב'שלח י'תרו מ'שפטים שהראשי תיבות שלהם זה שובבי"ם, וזמן זה מסוגל לתיקון הנפש.
למרן הבית יוסף היה מלאך שנקרא "מגיד" ואותו מלאך גילה לו שעצם התענית בימים אלו חשובה מאד והביא זאת הבית יוסף בספרו מגיד מישרים. מלבד זה גילה רבנו האריז"ל בספרו שער רוח הקודש שיש מנהג קדום להתענות בימים אלו כדי לתקן עוון פגם הברית.
תיקון היסוד הוא שאדם חוזר בתשובה על עוון פגם הברית אם חס ושלום הוציא ז"ל וכדומה, ונקרא תיקון היסוד שאות ברית קודש היא מכוונת נגד ספירה שנקראת יסוד וזה באמת יסוד כל האדם, ותיקון היסוד הינו שעל ידי תשובה מתקן מה שפגם בעוון זה.