עיינתי בדברי הפוסקים וראיתי שאסרו זאת משום חוקות הגויים ופירצת גדרי הצניעות וכמו שכתב בשו"ת ושב ורפא (ג, רסד) ובספר חוקת עולם (עמוד קז) והביאם בשו"ת אבני דרך (סימן קס) עיין שם. וכבר אמרו חכמינו זכרונם לברכה הרחק מן הכיעור ומן הדומה לו. והגם שמצאנו מפורש בתורה שאליעזר נתן נזם לרבקה אמנו באפה וכמו שכתוב בפרשת חיי שרה (כד, מז) "ואשים הנזם על אפה והצמידים על ידיה", הנה דברים אלו נקבעים לפי מנהג העולם השתא, ומאחר שזה מנהג הגויים יש לאוסרו. וכעין זה כתבו הפוסקים לאסור לגבר לשים עגילים באוזנו משום "לא ילבש" ומשום חוקות הגויים שנאמר בתורה "ובחוק תיהם לא תלכו", ואע"פ שמצאנו בתורה בפרשת כי תשא (לב, ג) וברש"י שם (בפסוק ב) שלגברים גם היו נזמים באוזן, מכל מקום לפי מנהג העולם עכשיו יש לאסור. ועל כן תאמר לבתך הצדקת שלא תעשה נזם באף ושומע לעצה חכם, ובעזרת ה' רק תרויח ותצליח בכל שתפנה ומן השמים תבורך בכל מכל כל.
בית - שאלות ותשובות - נשים