אם בשעה שנדר לא היה בכוונתו לשלם ממעות המעשר אלא מכספו הפרטי, אין לפרוע חוב זה ממעות מעשר, אולם אם בשעה שנדר היה בכונתו לשלם ממעות מעשר מותר לשלם ממעות אלו (שו''ת משנה הלכות ח''ד סי' קכב).
מעיקר הדין יכול להפסיק מלתת מעשר כספים, ואינו נחשב לכסף שזכו בו העניים, היות והריוח עדין לא בא לעולם, ומ"מ כדאי לעשות התרה על המנהג שנהג ולא אמר בפירוש "בלי נדר" (ש"ך יורה דעה סימן רד סק"ט, שו"ת לבושי מרדכי יו"ד סי' קעט).
רק ריוח הסכום שעודף על הדירה ששוכר נחשב לריוח ולכן מסכום זה בלבד יש להפריש מעשר כספים. (תשובת הגרש''ז אוירבך זצ''ל שהובא בס' מעדני מנחה עמ' קמט).
מותר לקזז מדמי המעשר את פרנסת ילדיו שמעל גיל 6, והיותר טוב שיתנה מראש לפני שיכנס לו המשכורת שיוכל לעשות במעות המעשר כל מצווה שירצה כפי ראות עיניו (שו''ת ציץ אליעזר ח''ט סי' א', יחו''ד ח''ג סי' עו).
מותר לקזז מדמי המעשר את פרנסת ילדיו שמעל גיל 6, והיותר טוב שיתנה מראש לפני שיכנס לו המשכורת שיוכל לעשות במעות המעשר כל מצווה שירצה כפי ראות עיניו (שו''ת ציץ אליעזר ח''ט סי' א', יחו''ד ח''ג סי' עו).