קבוצת העידכונים

בשעת רצון עניתיך

הזוהר היומי 51

נציב יום

קופות צדקה

IMG-20231218-WA0019

תמונה של WhatsApp‏ 2024-01-16 בשעה 14.23.41_5b64d33e

קאבר מבחן דף היומי 121

קאבר זמני היום לשבוע פרשת קרח התשפד

 

שנה גודל טקסט
מקבץ סגולות ועצות מועילות לרפואת החולה

 

חולה

הלל הגדול

מה טוב ומה נעים שידור החולה נדר בפיו ובשפתיו, לומר הלל הגדול בעשרה כשיתרפא מחליו, ולענ"ד יותר טוב לומר, בלי נדר אודה ה' בפי באמירת הלל הגדול בעשרה לכשאבריא בעזה"י (פדיון נפש להרמב"ן ז"ל, שיח יצחק ח"א דפו"י עמ' 380). והלל הגדול הכוונה למזמור בתהילים שיש בו עשרים ושש פעמים "כי לעולם חסדו".

בדיקת מזוזות

סגולה נפלאה מאד כשיש לאדם חולה בביתו ב"מ, יזהר טרם כל לבדוק את המזוזות של כל פתחי ביתו חצרו ודלתותיהם, לראות אם הם עדיין בכשרותם אם לאו, ואם ח"ו יראה איזה אחת מהנה שנפסלה מהר ימהר להביא אחרת להניחה על מקומה באותו יום ממש ולא יאחר. ושוב אם יש צורך יקרא את הרופא כי עיקר השמירה על ידי המזוזה כידוע, וה"ה ג"כ ליולדת המקשה ללדת יבדקו את המזוזות והיא אחת הסגולות היקרות (קונטרס היחיאלי דכ"ב ע"א אות ז').

יבקש מרבנים שיש להם ישיבה שיברכוהו

יש אומרים שמי שיש לו חולה בביתו ילך אצל חכם שבעיר שיבקש עליו רחמים, ויותר טוב שילך לחכם שמחזיק ישיבה וכן נהגו לברך חולים בבית הכנסת לקרוא להם שם חדש כי שינוי השם קורע גזר דינו (הרמ"א ז"ל שם סעי' י') וזהו מלשון הר"ן המנהג הזה בצרפת מי שיש לו חולה בתוך ביתו ילך ויבקש פני הרב תופשי ישיבה שיברך אותו עכ"ל (בית הלל, שם).

בראשונה צריך להחזיר את החולה בתשובה

מלבד מה שצריך לדאוג לחולה לרפואתו ולצרכיו הגשמיים, צריך בעיקר לדאוג שיחזור בתשובה שלימה, שאז יתבטלו מעל החולה המקטרגים וכוחות הדין ויזכה לרפואה. ויש מלאך ששמו יהירא"ל שהוא ממונה על אותם האנשים המשגיחים על החולים ומשתדלים לעוררם שישובו בתשובה, שבשעה שיהיה דין בעולם הוא יציל אותם מהדינים הקשים (כך מבואר בזוהר הקדוש חלק ב דף רנ עמוד ב).

ירבו בצדקה

אם ב"מ יש לאדם איזה חולה בבית, טרם כל עליו להרבות בצדקות, יען שהצדקה תועיל להציל ממות כידוע, ועוד שהקב"ה קובע לו שכר עליה אעפ"י שעשאה בהכרח-הואיל ויש לו חולה בבית, בכל זאת ה' חושב אותה לו להנותנה, לצדקה מעולה, כמ"ש בנדרים (דנ"ו ע"ב) האומר סלע זו לצדקה בשביל שיחיה בני הרי זה צדיק גמור.

רפואה מהזוהר הקדוש

סגולה גדולה ונוראה הובא בזהר חדש דף צ"ה ע"א והיא: שיקרא האדם ק"ש בכונה גדולה וידקדק באותיותיה שלא יחסיר אפי' אות אחת, והאותיות והתיבות עצמן, ירפאו את רמ"ח אבריו, כי כל אבר נוטל תיבה אחת לעצמו ומתרפא בו, כמ"ש רפאות תהי לשרך ושיקוי לעצמותך.

ולכן יקפידו מאוד קרוב החולה לקרוא עם החולה כל יום קריאת שמע בבוקר ובלילה, ויקראו זאת עמו לאט לאט מילה במילה ויזכו לרפואה שלמה אמן.

יקראו ספר תהילים ברציפות בלי הפסק

בספר 'אגרא דפרקא' הביא סגולה נפלאה להמתיק את הדינים והגבורות, והיא לגמור את כל ספר התהלים ברציפות, ללא הפסק. והדבר רמוז בפסוק: "מי ימלל גבורות ה' ישמיע כל תהלתו", והפירוש "מי ימלל גבורות" מי שרוצה למולל ולכתוש את הגבורות - הדינים, היסורים והעונשים - "ישמיע כל תהלתו", דהיינו, ישמיע את כל ספר התהלים, מראש ועד סוף בלי הפסק, ואז ימתק מעליו כל הדינים הקשים. כי סגולת התהלים להכרית כל הקוצים והדינים הסובבים את השכינה.

אמר הכותב: התקשר אלינו יהודי מחו"ל שהרופאים אמרו שיש לו ח"ו איזה התפתחות מחלה בקרום המוח, ולקחנו עבורו עשרה תלמידי חכמים שיקראו עבורו כל התהילים בתענית דיבור, ושוב עשה בדיקות ושב ורפא לו והוא בריא ושלם תהילות לאל יתברך.

בבוקר ישלב את שמו עם שם הוי"ה ברוך הוא

וה"אמרי יוסף" מספינקא כתב, שהעצה להמתיק מעלינו את הדינים ולהפוך אותם לרחמים היא, שימצא האדם יחוד - כוונה של רחמים בשמו שלו. וזאת על פי התפילה שהתפלל יעקב אבינו כששלח את בנימין יחד עם שאר השבטים למצרים: "ואל שדי יתן לכם רחמים לפני האיש...", שכן כאשר הודיעו השבטים ליעקב אבינו, שלא יוכלו לחזור לרדת למצרים אם לא יביאו עמהם את אחיהם בנימין, פחד יעקב אבינו מאוד, שמא יקרה אסון לבנימין.

ולהיות ונפשו של יעקב אבינו הייתה קשורה בנפשו של בנימין, הבין יעקב שמידת הדין מתוחה עליו, ולכן חיפש ומצא המתקה של רחמים בשמו ישראל, ועל כן התפלל: "אל שדי יתן לכם רחמים" - ראשי התיבות של "ישראל", ועל ידי כך המתיק את הדין, והפך אותו לרחמים.

וסגולה זו מקורה בספר "עטרת צבי" (פרשת ויצא) לרב הקדוש רבי צבי הירש מזידיטשוב, שכתב: דע לך אחי ידידי, עיקר הנפש והנשמה הוא שמו של האדם. דהיינו, כוח צירוף האותיות שבשמו הם מורים על תיקון נשמתו, והם צינורות להמשיך אור לנשמתו לתקנה, וקבלתי בשם הבעל שם טוב, והוא דבר ידוע ומפורסם בתפילה ובייחוד על החולים, וכל צרה שלא תבוא על האדם... צריך להזכיר שם החולה, ולהתכוון היטב בשמו, כדי להמתיק הדין האחוז באותיות שמו... ואין להאריך בזה למביני דעת, כי סוד גדול הוא, וראוי להעלימו בכתב".

ומובא בספרי האריז"ל כי בכל בוקר כדאי לאדם לשלב את שמו עם אותיות הוי"ה ב"ה וכן עם אותיות נשמה. דרך משל אם שמו יעקב יסדר יי הע וק הב. ועי"ז ימתק מעליו כל הדינים ויראה ישועות גדולות. וכתב ה"ערבי נחל" על הפסוק (בראשית ב' י"ט) "וכל אשר יקרא לו האדם נפש חיה - הוא שמו". צריכים אנו לדעת, כי שם האדם הוא שורש החיים שלו, ואותיות שמו של האדם הן צינורות, אשר מהן יורד שפע החיים לאדם, והוא - "האדם", מקבל את חיותו מאותיות שמו. וזאת כוונת הכתוב: "נפש חיה, דהיינו כל חיותו של האדם, הוא שמו - הוא מקבל משמו".

ומוסיף ה"עטרת צבי": "עיקר הנפש והנשמה הוא שמו של האדם, דהיינו כוח צירוף האותיות, אשר בא לתקן בזה העולם..." כלומר לא רק שמו של האדם הוא עיקר חיותו, אלא בצירופי אותיות שמו רמוז גם תפקידו וייעודו בעולם הזה. ולכן, כאשר שורה על האדם מידת הדין, אז החיות שהוא מקבל על ידי אותיות שמו היא חיות של דין. ולכן, העצה היעוצה לצדיקים שרוצים להמתיק את הדין מעליהם היא למצוא בשמו של אותו אדם ייחודי שמות קודש של רחמים, כדי להמתיק עליו את הדין לרחמים.

 

לקריאת סגולות ותפילות נוספות לחץ כאן!

שיתוף