על אף שמחותנים כשרים להעיד (שו"ע חו"מ סי' לג' ס"ו) מכ"מ לכתחילה נוהגים לקחת בקידושין עדים שאינם קרובים כלל בשום אופן [כ"כ הרמ"א בסדר הגט (קנד' ס"ב) ובנטעי גבריאל כתב כן גם בעניננו בכתובה בשם בעלי הוראה ובקובץ תל תלפיות (קובץ סד' מאמר הגר"מ גרוס) כתב כן בשם מרנן 'האבי עזרי' והגר"ש הלוי ואזנר זצוק"ל, וכן בספר משוש חתן כתב כן בשם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל, וכ"ז לכתחילה ובמקום דאפשר.]
מותר לערוך סעודת שבע ברכות בתוך בר מצוה מכיון שאין שום חובה לעשות סעודה בתוך השבע ברכות אלא שאם עושה סעודה עם כל התנאים (עשרה ופנים חדשות) חובה לברך ז' ברכות ובזה לא אומרים אין מערבין שמחה בשמחה (שו''ת רב פעלים ח''ד חאה''ז סי' ו', שו''ת בצל החכמה חלק ה' סי' י').