עוד עדכונים
-
שלום איש חמודות
קוים קצרים לדמותו ותמונות הוד מחיי מורנו ראש הישיבה מפארי עדת המכוונים המקובל הצדיק הנסתר לתמידו ונאמנו של זקן המקובלים הגה"ק רבנו רדכי שרעבי זיע"א הסבא קדישא כמוהר"ר שלום אהרון שמואלי זצ"ל נתעלה לגנזי מרומים בשיבה טובה כ"ג סיון התשפ"ד זכר צדיק לברכה לחיי העולם הבא.
-
יין נהרות גן עדן
הבטחת מרן הרש"ש זיע"א: "אין חולי בעולם שאלו האותיות לא ירפאוהו אפילו לפקוד עקרות ולהסיר הקדחות כולם"
-
מטבע ברכה ושמירה
במטבע זו נרשמו שמות הקודש המסוגלים ל - פרנסה | שמירה בדרכים | ולמציאת חן. כדאי לתת את המטבע בארנק או בצרור המפתחות ברכב או בתיק.
-
תיקון נפטרים
התיקון יערך ביום חמישי כ"ח תמוז (24/07/2025) בשעה 14:30 בהיכל הישיבה רחוב שילה 6 ירושלים.
-
תיקון ערב ראש חודש אב
לקראת ערב ראש חודש תמוז יערכו חכמי ומקובלי הישיבה ובראשם כבוד מו"ר ראש הישיבה המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א תיקון ערב ראש חודש | התיקון יערך ביום חמישי כ"ח תמוז (24/07/2025) בשעה 14:30 בהיכל הישיבה רחוב שילה 6 ירושלים. | העבירו שמות לברכה והצלחה וכל הישועות!
-
חברת המתמידים שלום בנייך
-
מוקירים תודה ומחזיקים את ישיבתו
-
סטים זוהר הקדוש מהדורת כיס
בשעה טובה חזר למלאי סטים של זוהר המחולק מהדורת כיס ב 3 פורמטים.
-
הופיע: הזוהר היומי חלק 54
בשורה משמחת לרבבות הלומדים הופיע הכרך החדש ספר הזוהר הקדוש היומי המבואר חלק 54
-
חוברת לזכרו של זקן המקובלים הסבא קדישא ר' שלום שמואלי זיע"א
-
הסכם יששכר וזבולון
-
מזל טוב ליום ההולדת
ההזדמנות שלך להקדיש יום לימוד ותפילות לזכותך ולהצלחתך ביום המסוגל יום ההולדת.
-
סט זוהר המחולק
-
סט הזוהר המחולק עם פירוש לשון הקודש
-
פדיון נפש לחיילים ולתושבי קו העימות
-
התרת קללות
-
אמירת קדיש לעילוי הנשמה
-
הקדשות בספר הזוהר היומי
מבואר בפרושו הנפלא של מורנו ורבנו המקובל הצדיק רבי בניהו שמואלי שליט"א ומופץ חינם בחמשת אלפים עותקים לזיכוי הרבים.
-
סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵעָה
-
הקדשת יום לימוד בישיבת המקובלים
ניתן להקדיש יום הכולל לימוד בפרד"ס התורה, קדישים, ברכות, תפילות בכוונות הרש"ש , שיעורי תורה, סעודה , וכל פעילות החסד בישיבה הקדושה.
-
בשעת רצון עניתיך: הזכות להיות שותף בלימוד ליל שישי בשעת חצות
-
גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה
סדר זכר מחצית השקל
ב' אדר התשפ"ה | 02/03/2025 | 08:50
מובא בסידור הרש"ש
ביום תענית אסתר קודם המנחה נהגו לתת זכר למחצית השקל שיעור שלשה דרהם כסף מזוקק ליד הגבאי ויאמרו כסדר הזה.
אומנם מנהגנו בק"ק חסידים "נהר שלום" תכב"ץ לתת מעות זכר למחצית השקל בערב פורים קודם המנחה. ונהגו בישיבתינו לקרא מקודם למחצית השקל סדר פיטום הקטורת.
לנוסח פיטום הקטורת המלא הקליקו כאן
רבש"ע, גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ שֶׁבִּזְמַן שֶׁהָיָה בהמ"ק קַיָּם, הָיוּ יִשְׂרָאֵל נוֹתְנִים כָּל אֶחָד וְאֶחָד מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל בְּחֹדֶשׁ אֲדָר לַעֲבוֹדַת בהמ"ק לְכַפֵּר בַּעֲדָם. וְעַתָּה בעו"ה חָרֵב בהמ"ק, וְאֵין אָנוּ יְכוֹלִין לְקַיֵּם מִצְוָה זוֹ שֶׁל מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל. וְלָכֵן יה"ר מִלְּפָנֶיךָ יהוה יאהדונהי אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁיְּהֵא שִׂיחַ שִׂפְתוֹתֵינוּ זֶה שֶׁקּוֹרִין פָּרָשַׁת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל וְנוֹתְנִין כֶּסֶף זֵכֶר לְמַחֲצִית הַשֶּׁקֶל לִצְדָקָה, יַעֲלֶה לְפָנֶיךָ כְּאִלּוּ קִיַּמְנוּ מִצְוַת מַחֲצִית הַשֶּׁקֶל בְּפֹעַל, הִיא וְכָל הַמִּצְווֹת הַכְּלוּלוֹת בָּהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן.
וִיהִ֤י נֹ֤עַם אֲדֹנָ֥י אֱלֹהֵ֗ינוּ עָ֫לֵ֥ינוּ וּמַֽעֲשֵֹ֣ה ֖יָדֵינוּ כּֽוֹנְנָ֥ה עָלֵ֑ינוּ וּֽמַעֲשֵֹ֥ה ֜יָדֵ֗ינוּ כּֽוֹנְנֵֽהוּ: (ב"פ)
ויקרא פרשת כי תשא עד "לכפר על נפשותיכם". ויקראנה בטעמים
וַיְדַבֵּ֥ר יְהֹוָ֖ה יאהדונהי אֶל־משֶׁ֥ה לֵּאמֹֽר: כִּ֣י תִשָּׂ֞א אֶת־רֹ֥אשׁ בְּנֵֽי־יִשְׂרָאֵל֘ לִפְקֻֽדֵיהֶם֒ וְנָ֨תְנ֜וּ אִ֣ישׁ כֹּ֧פֶר נַפְשׁ֛וֹ לַֽיהוָֹ֖ה בִּפְקֹ֣ד אֹתָ֑ם וְלֹא־יִֽהְיֶ֥ה בָהֶ֛ם נֶ֖גֶף בִּפְקֹ֥ד אֹתָֽם: זֶ֣ה| יִתְּנ֗וּ כָּל־הָֽעֹבֵר֙ עַל־הַפְּקֻדִ֔ים מַֽחֲצִ֥ית הַשֶּׁ֖קֶל בְּשֶׁ֣קֶל הַקֹּ֑דֶשׁ עֶשְׂרִ֤ים גֵּרָה֙ הַשֶּׁ֔קֶל מַֽחֲצִ֣ית הַשֶּׁ֔קֶל תְּרוּמָ֖ה לַֽיהֹוָֽה יאהדונהי: כֹּ֗ל הָֽעֹבֵר֙
בקונטרס היחיאלי [דף ל"ח ע"ב] הביא סדר זה.
עַל־הַפְּקֻדִ֔ים מִבֶּ֛ן עֶשְׂרִ֥ים שָׁנָ֖ה וָמָ֑עְלָה יִתֵּ֖ן תְּרוּמַ֥ת יְהוָֹֽה יאהדונהי: הֶֽעָשִׁ֣יר לֹֽא־יַרְבֶּ֗ה וְהַדַּל֙ לֹ֣א יַמְעִ֔יט מִֽמַּֽחֲצִ֖ית הַשָּׁ֑קֶל לָתֵת֙ אֶת־תְּרוּמַ֣ת יְהֹוָ֔ה יאהדונהי לְכַפֵּ֖ר עַל־נַפְשֹֽׁתֵיכֶֽם: וְלָֽקַחְתָּ֞ אֶת־כֶּ֣סֶף הַכִּפֻּרִ֗ים מֵאֵת֙ בְּנֵ֣י יִשְׂרָאֵ֔ל וְנָֽתַתָּ֣ אֹת֔וֹ עַל־עֲבֹדַ֖ת אֹ֣הֶל מוֹעֵ֑ד וְהָיָה֩ לִבְנֵ֨י יִשְׂרָאֵ֤ל לְזִכָּרוֹן֙ לִפְנֵ֣י יְהֹוָ֔ה יאהדונהי לְכַפֵּ֖ר עַל־נַפְשֹֽׁתֵיכֶֽם:
לשם יחוד קודם נתינת מעות זכר למחצית השקל
לְשֵׁם יִחוּד קֻדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ,
יאהדונהי
בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּוּרְחִימוּ וּדְחִילוּ
יאההויההאיההיוהה
לְיַחֲדָא אוֹתִיּוֹת י"ה בְּו"ה בְּיִחוּדָא שְׁלִים
יהוה
בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל, הֲרֵינִי בָּא לְקַיֵּם מִצְוַת זֵכֶר לְמַחֲצִית הַשֶּׁקֶל, לְזֵּכֶר מַה שֶׁכָּתוּב בַּתּוֹרָה "זֶ֣ה| יִתְּנ֗וּ כָּל־הָֽעֹבֵר֙ עַל־הַפְּקֻדִ֔ים מַֽחֲצִ֥ית הַשֶּׁ֖קֶל בְּשֶׁ֣קֶל הַקֹּ֑דֶשׁ" וַהֲרֵינִי נוֹתֵן מַטְבְּעוֹת אֵלּוּ לִצְדָקָה לְתַקֵּן אֶת שֹׁרֶשׁ מִצְוָה זוֹ וְכָל הַמִּצְווֹת הַכְּלוּלוֹת בָּהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן. וִיהִ֤י נֹ֤עַם אֲדֹנָ֥י אֱלֹהֵ֗ינוּ עָ֫לֵ֥ינוּ וּמַֽעֲשֵֹ֣ה יָדֵינוּ כּֽוֹנְנָ֥ה עָלֵ֑ינוּ וּֽמַעֲשֵֹ֥ה יָדֵ֗ינוּ כּֽוֹנְנֵֽהוּ:
לכבוד השכינה 1.45 גרם כסף
לכבוד ציון 1.35 גרם כסף
לכבוד בהמ"ק 1.25 גרם כסף
לכבוד ההיכל והאולם 1.15 גרם כסף
לכבוד המפתן 1.05 גרם כסף
לכבוד עזרת ישראל 0.95 גרם כסף
לכבוד עזרת נשים 0.85 גרם כסף
בעד חוב ישראל 0.75 גרם כסף
בעד חוב בני משפחתי 0.65 גרם כסף
בעד חוב עצמי ואשתי 0.55 גרם כסף
סך הכל 10 גרם כסף טהור (ובכל שנה יש לברר את המחיר של הכסף הטהור)
ובזכות הצדקה הזו יהיה כופר ופדיון לנפשינו ונפש בני ביתינו בכלל כל ישראל לעשות נחת רוח ליוצרנו ולאקמא שכינתא מעפרא. והשם יזכנו לקיימה בפועל בלי נדר, בבנין בית קדשנו ותפארתינו במהרה בימינו אמן.
ואח"כ יאמר נוסח זה:
אֲנִי בְּצֶדֶק אֶחֱזֶה פָנֶיךָ דְּמָארֵי עַיְנִין וּמַצְדִּיקֵי הָרַבִּים עָלַי וְעַל עֲדַת יִשְׂרָאֵל, ה' הוּא עוֹשֶׂה חֶסֶד לָאֲלָפִים, בְּמִצְוַת אֱלֹהֵינוּ מְרַחֵם הָרַחֲמִים, צְדָקָה עֲשֵׂה עִמָּנוּ מִמָּעוֹן הֶחָבִיב, מֵרְשִׁימוּ דִּיקָרָא בְּתִפְאֶרֶת אֲצִילוּת יהוה, שְׁבָחִים אָנוּ נוֹתְנִים לֵאלֹהֵינוּ הַמַּנְהִיג בְּמִצְוֹת בִּצְדָקָה נֶאֱמָנָה עָלֵינוּ שֶׁתִּהְיֶה חֲבִיבָה לְבַעֲלָהּ, וַאֲנִי הָעוֹשֶׂה צְדָקָה רַב לְהוֹשִׁיעַ, יְרוּשָׁלַיִם קִרְיָה נֶאֱמָנָה לְפִדְיוֹן חוֹבוֹתֵינוּ יִהְיֶה תְּמוּרָה, מָארֵיהּ דַּאֲצִילוּת, צְלוֹתִין וּבָעוּתִין אָנוּ מְבַקְּשִׁים מִמְּךָ מִטָּהֳרַת כֶּתֶר מְצֻחְצָח וּמַנְהִיר עַל כָּל הָעוֹלָם, תַּכְתִּיר עָלַי הַאי כִּתְרָא בְּהַאי שַׁעֲתָא, רְשִׁימוּ דִּדְיוּקָנָא הַנִּקְרֵאת בּוּל הַזִּיוָה הִיא הַנִּפְרַעַת מִן הַגּוֹיִם הָעוֹשִׂים צְדָקָה כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּגְמָרָא "חֶסֶד לְאֻמִּים חַטָּאת". וַאֲנַחְנוּ, ה' אֱלֹהֵינוּ, אֵין אָנוּ, כֵן אֶלָּא אֲנִי מְכַוֵּן לְרוֹמֵם קֶרֶן שֶׁל יִשְׂרָאֵל סָבָא הַמְדַבֵּר עָלַי בִּצְדָקָה, אֶת צֶמַח דָּוִד עַבְדְּךָ תַּצְמִיחַ וְקַרְנוֹ תָּרוּם בִּישׁוּעָתֶךָ כִּי לִישׁוּעָתְךָ קִוִּינוּ כָּל הַיּוֹם, בְּנֵי צִיּוֹן יַקִּירִין בְּפַז, חֵפֶץ מְהֻלָּל וּמְשֻׁבָּח, וַאֲנִי הָעוֹשֶׂה צְדָקָה בְּעַד צִיּוֹן, הַיּוֹנֵק מֵחָבִיב זִיו נְהוֹרִין, צְלוֹתִין וּבָעוּתִין בְּעַד צִיּוֹן אָנוּ צוֹעֲקִים, אֲנִי הַצּוֹעֵק עָלֶיהָ "צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה וְשָׁבֶיהָ בִּצְדָקָה".
[*] בסידורי הרש"ש זיע"א בדפוס ובכת"י מובא נוסח זה ואולי הוא מהחמ"י, אך נהגו המקובלים לאומרו. וכתב היר"א זיע"א בסידורו הנד"מ (עמ' 464-466) וזלה"ק: אנן שפר קדמי להעתיק פה מ"ש הרב עיר וקדיש הוא הרב סות דוד בכת"י קונטרס סודותיו ותפילותיו, וז"ל בדף קמ"ה וכבר העתיק אותו הרב מהר"א מיראנדה ז"ל בספר יד נאמן עי"ש בענין מצות מחצית השקל וז"ל: מחצית השקל וכו' ברישא עד השכינה וכו' וכשפורט בעד ציון ימעט מקצבה שפרט בעד השכינה וכל אחד הולך וממעט עד שיעור שעולה הסך לשיעור מחיר שלשה דרה"ם כסף מזוקק עכ"ל זלה"ה. ועיין בזה גם בספר קונטרס היחיאלי כל סדר החלוקה