עוד עדכונים
-
דברי צומות וזעקתם
אי"ה נתאסף כולנו ביום חמישי צום תענית אסתר לשעה של תפילות ותחנונים.
-
זמני תפילות פורים משולש תשפ''ה
-
תקנות קדושות לכבוד השבת ביום הפורים
קריאת רשכבה"ג מרן ראש הישיבה שליט"א בס"ד ואיתו עמו ראשי ישיבות רבנים ומקובלים מערי הארץ תקנות קדושות לכבוד השבת ביום הפורים.
-
זמני היום לשבוע פרשת כי תשא
זמני היום לתאריכים ט'-ט"ו אדר התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות לעין הרע
-
הילולת משה רבנו מירון תשפ"ה - סיכום וגלריה
-
סגולה נפלאה לראש חודש אדר
הבטחת הגאון הקדוש רבינו חיים פלאג'י זיע"א ינצל מל"ט קללות ויזכה לט"ל של תחיה.
-
קמחא דפסחא תשפ"ה
כמידי שנה ישיבת נהר שלום יוצאת במבצע קמחא דפסא ענק בו יחולקו למעל 730 משפחות סל עצום בשווי 1000 ש"ח בחלוקה עד לבתי המשפחות • בואו לקחת חלק!
-
זמני היום לשבוע פרשת תצוה
זמני היום לתאריכים ב'-ח' אדר התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות ללימוד תורה
-
מתנות לאביונים
כל הפושט נותנין לו | ניתן להעביר מעוט מתנות לאביונים שיחולקו בו ביום בתכלית ההידור ע"י מו"ר שליט"א | שמות התורמים יכנסו אל הקודש פנימה להיושע בכל הישועות.
-
זכר למחצית השקל
כמידי שנה ניתן להעביר את מעות "זכר למחצית השקל" עבור פעילות החסד והפצת התורה שע"י ישיבתינו הקדושה | ערך מחצית השקל 30 ש"ח לנפש.
גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה
ישיבת המקובלים "נהר שלום" יוצאת בפרויקט חלוקת קופות צדקה לכל עמך בית ישראל שעל ידי זה נוכל לזכות במצוות הצדקה בקלות ובכל רגע נתון, ולקרב את הגאולה ברחמים!
ח' טבת תשפ"ד | 20/12/23 | 15:30
- הקופה תשלח ותאסף ע"י שליח מיוחד מטעם הישיבה עד לבית.
- לאחר האיסוף תשלח קבלה המוכרת לצורכי מס לפי סעיף 46.
- ניתן לבקש קופה נוספת עבור העסק / חבר/ בן משפחה.
- רבני הישיבה יעתירו בתפילה מיוחדת על שמותיכם ושמות בני משפחותכם
במעמד תיקון ערב ראש חודש שיערוך מו"ר המקובל הצדיק רבי בניהו שמואלי שליט"א עם כל רבני ואברכי ישיבתינו הקדושה,
מעמד אדיר של קריאת מעל 100 ספרי תהילים עם תקיעות שופרות וחצוצרות והקפות מסביב לתיבה עם שבעה כורתי ברית המועיל לברכה והצלחה לחודש הקרוב.
מלאו את הפרטים בקישור והקופה בדרך אליכם >>
סדר נתינת הצדקה שמצילה ממוות
סדר נתינת צדקה עם תפילה מועילה לאחריה
לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּהּ (זו"ן יאהדונהי) בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ (יאההויהה) וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ (איההיוהה) לְיַחֲדָא שֵׁם יה (או"א) בּו"ה (זו"ן) בְּיִחוּדָא שְׁלִים (יהוה) בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל, הִנֵּה אָנֹכִי בָּא לְקַיֵּם מִצְוַת מַעֲשֵׂה הַצְּדָקָה, לְתַקֵּן אֶת שָׁרְשָׁהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן בְּשִׁעוּר קוֹמָה, לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ וְלַעֲשׂוֹת רְצוֹן בּוֹרְאֵנוּ. וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:
ויפריש צדקה.
יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ יהֹוָה אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת מִצְוַת הַצְּדָקָה אֲשֶׁר קִיַּמְתִּי תַּגְבִּיר חֲסָדֶיךָ עַל מִדַּת הַדִּין, וְיִתְמַתְּקוּ הַגְּבוּרוֹת הַקָּשׁוֹת עַל יְדֵי פֶּלֶא הָעֶלְיוֹן אֲשֶׁר הוּא חֲסָדִים גְּדוֹלִים וְרַחֲמִים גְּמוּרִים וּפְשׁוּטִים שֶׁאֵין בָּהֶם תַּעֲרֹבֶת כְּלָל.
וְיִכְבְּשׁוּ רַחֲמֶיךָ אֶת כַּעַסְךָ וְיִגּוֹלּוּ רַחֲמֶיךָ עַל מִדּוֹתֶיךָ וְתִשְׁמֹר וְתָגֵן עָלֵינוּ וְעַל (פְּלוֹנִי בֶּן פְּלוֹנִית) מִכָּל צַר וְאוֹיֵב וְחַבָּלָה פַּחַד וּבֶהָלָה, וּשְׁמֹר צֵאתֵנוּ וּבוֹאֵנוּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם, וְתַצִּילֵנוּ מִיַּד אוֹיְבֵנוּ וּמִכָּל מְבַקְשֵׁי רָעָתֵנוּ. וְתִפְקְדֵנוּ בִּפְקֻדַּת יְשׁוּעָה וְרַחֲמִים, כִּי לְךָ אֲדוֹן הַסְּלִיחוֹת וְהָרְחָמִים, עָזְרֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ וְהַצִּילֵנוּ וְכַפֵּר עַל חַטֹּאתֵינוּ לְמַעַן שְׁמֶךָ.
אֲנָא עֲשֵׂה לְמַעַן רַחֲמֶיךָ, וּלְמַעַן אַבְרָהָם אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם אִישׁ הַחֶסֶד, וּלְמַעַן יִצְחָק אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם נֶאְזָר בִּגְבוּרָה, וּלְמַעַן יַעֲקֹב אָבִינוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם כְּלִיל תִּפְאֶרֶת, וּלְמַעַן מֹשֶׁה רָעֲיָא מְהֵימְנָא אָחוּז בְּנֶצַח, וּלְמַעַן אַהֲרֹן כָּהֲנָא רַבָּא אָחוּז בְּהוֹד, וּלְמַעַן יוֹסֵף הַצַּדִּיק אָחוּז בִּיסוֹד, וּלְמַעַן דָּוִד הַמֶּלֶךְ עָלָיו הַשָּׁלוֹם אָחוּז בְּמַלְכוּת, וּתְרַחֵם עַל (פְּלוֹנִי בֶּן פְּלוֹנִית) וְשָׁמְרֵהוּ כְּאִישׁוֹן בַּת עַיִן לְאֹרֶךְ יָמִים וּשְׁנוֹת חַיִּים וְשָׁלוֹם לַעֲבוֹדָתְךָ וּלְיִרְאָתְךָ אָמֵן כֵּן יְהִי רָצוֹן.
סדר נתינת צדקה שמצילה ממוות
מעלת הצדקה
מדברי הטור יו"ד סי' רמ"ז
- כל הזהיר בה מעידה עליו כי הוא זרע ברך ה', דכתיב "למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו לעשות צדקה ומשפט".
- אין כסא ישראל מתכונן ודת האמת עומדת אלא בצדקה שנאמר "בצדקה תכונני"
- אין ישראל נגאלין אלא בצדקה שנאמר "ציון במשפט תפדה ושביה הצדקה", ואומר "שמרו משפט ועשו צדקה כי קרובה ישועתי לבא וצדקתי להגלות".
- גדולה מכל הקרבנות דאמר ר"א גדולה הצדקה מכל הקרבנות דכתיב "עשה צדקה ומשפט נבחר לה' מזבח".
- אמר ר"א כל העושה צדקה ומשפט כאילו מלאו לכל העולם חסד שנאמר "אוהב צדקה ומשפט חסד ה' מלאה הארץ".
- לעולם אין אדם מעני מן הצדקה, ולא דבר רע ולא היזק מתגולל על ידה, שנאמר "והיה מעשה הצדקה שלום".
- כל המרחם על עניים הקב"ה מרחם עליו. ויש לאדם ליתן אל לבו שכמו שמבקש בכל שעה מהקב"ה שיזמין לו פרנסתו, וכמו שמבקש מהקב"ה שישמע שועתו, כך צריך שישמע שועת העניים.
ואל יעלה בלבו עצה לומר איך אחסר ממוני ליתנו לעניים, כי יש לו לדעת שאין הממון שלו אלא פקדון לעשות בו רצון המפקיד וזה רצונו שיחלק לעניים ממנו, וזהו החלק הטובה שיהיה לו ממנו כדכתיב "והלך לפניך צדקך". ועוד, כי הדבר בדוק ומנוסה כי בשביל הצדקה שנותן לא יחסר לו, אלא אדרבה תוסיף לו עושר וכבוד כדכתיב "מהחל התרומה לבא בית ה' אכול ושבוע והותר עד לרוב כי ה' ברך את עמו", וכתיב "הביאו את כל המעשר אל בית האוצר ויהי טרף בביתי ובחנוני נא בזאת אמר ה' צבאות אם לא אפתח לכם ארובות השמים והריקותי עליכם ברכה עד בלי די". ואמרו חכמים בכל דבר אסור לנסות את ה' חוץ מדבר זה כדכתיב "ובחנוני נא בזאת".
ועוד, כי הוא דוחה את הגזירות הקשות וברעב תציל ממות, כאשר אירע לצרפית בשביל עוגה קטנה שנתנה לאליהו. ומניעתה תרחיק הקרובים לשכינה ממנה ומן התורה, כאשר אירע לעמון ומואב שהיו קרובים אלינו ונתרחקו על אשר לא קדמו אותנו בלחם ובמים, ומקרבת הרחוקים לחסות תחת כנפי השכינה, כאשר אירע ליתרו על אמרו "קראן לו ויאכל לחם". על כן צריך אדם ליזהר מאד מאד ליתנה כראוי.