קבוצת העידכונים

בשעת רצון עניתיך

הזוהר היומי 51

נציב יום

קופות צדקה

IMG-20231218-WA0019

תמונה של WhatsApp‏ 2024-01-16 בשעה 14.23.41_5b64d33e

קאבר מבחן דף היומי 121

קאבר זמני היום לשבוע פרשת קרח התשפד

 

שנה גודל טקסט

בת ים מתרגשת: גדול המקובלים רבי בניהו שמואלי שליט"א ישבות בשבת הקרובה בעיר

הערכות שיא לקראת בואו של הצדיק • כל הפרטים בפנים

ג' ניסן התשפ"ב  |  4.4.2022  |  15:40


הרב בבת ים

צדיק בא לעיר: התרגשות אדירה בבת ים לקראת בואו של גדול המקובלים הצדיק המלוב"ן רבי בניהו שמואלי שיגיע לעיר לשבת הקרובה, שבת הגדול. המונים מתושבי העיר ומהאזור כולו מתכוונים להשתתף בסעודות ובתפילות ברוב עם, בדרשת שבת הגדול וממתינים בציפייה דרוכה למעמד חלוקת הקמעות ודולר לשמירה, שייערך מיד אחרי תפילת ערבית במוצאי שבת.

הביקור הנוכחי מעורר התרגשות רבה בעקבות העובדה שמזה שלוש שנים שגדול המקובלים הצדיק המלוב"ן רבי בניהו שמואלי לא ביקר בעיר בת ים. כאמור, אחרי שלוש שנים, בשבת הקרובה, שבת הגדול תזכה העיר שהצדיק יגיע לחסות בצל קורתה, ולהשפיע ברכה וישועה לכלל התושבים המצפים ומייחלים לבואו.

ההכנות לקליטת הצדיק נערכות במלוא המרץ ובימים האחרונים הוכנו מתחמי ענק לקליטת המשתתפים הרבים שיבקשו להשתתף בתפילות ובסעודות יחד עם מרן שליט"א. לאורך כל השבת הרב ישא מדברות קודשו ויחזק את המשתתפים שיבקשו לשמוע דבר ה' זו הלכה, לקראת חג הפסח הממשמש ובא.

על מנת לאפשר לציבור הרחב להשתתף בסעודות, בוועד המארגן הוחלט כי הסעודות ייערכו באולם הענק הסמוך למוסדות המייש"ר ברחוב אורט ישראל 4, ויאפשרו לציבור הרחב להשתתף בשבת המיוחדת יחד עם מרן שליט"א, לשמוע מדברי תורתו, לחזק ולהתחזק.

כבר מיד עם היוודע הבשורה על הגעת מרן שליט"א לבת ים, הודיעו חזנים ידועי שם שיגיעו לשבות בעיר עם כבוד הרב, ובראשם החזן העולמי הרב חיים ג'רבי שליט"א שידוע בקולו הנעים והערב ומומחיותו במקצוע המאקמים והחזנות שינעים את התפילות במהלך השבת.

בוועד המארגן ביקשו לציין כי למרות שגדול המקובלים מרן שליט"א מתפלל במהלך כל השנה עם כוונות הרש"ש שמאריכות מאוד את זמן התפילה, אמש הודיע מרן שליט"א למקורביו כי מאחר ואינו רוצה לעכב את הציבור, החזן לא יעשה כוונות הרש"ש, ויתפלל כרגיל וכנהוג במקום. גם הרב עצמו שיתפלל בכוונות הרש"ש יזדרז בכוונותיו הקדושות בכדי לא לעכב את הציבור.

בליל שבת קודש לאחר הסעודה, בשעה 22:00 תתקיים שירת הבקשות בהיכל ישיבת המייש"ר בהשתתפותו של גדול המקובלים מרן שליט"א, בהשתתפות הרב הראשי לבת ים הרב אליהו בר שלום, ועוד מרבני האזור ובהשתתפות חזנים ידועי שם מכל האזור.

גולת הכותרת של השבת המיוחדת תהיה דרשת שבת הגדול שיעביר גדול המקובלים בצהרי יום השבת בשעה 15:00, בהיכל ישיבת המייש"ר. במסגרת הדרשה יציג הרב את הלכות ליל הסדר וימחיש באופן מעשי את כל מהלך ליל הסדר עם כל ההלכות הנצרכות ללילה קדוש זה ומנהגי המקובלים, כמו גם מנהגים שקיבל מרבותיו הגדולים, מרן רבי מרדכי שרעבי זצ"ל מרן רבי יצחק כדורי זצ"ל ומאורי הדור מרנן ראשי ישיבת פורת יוסף זיע"א.

לאחר הדרשה ותפילת מנחה, תתקיים סעודה שלישית ברוב עם לכל מאות המשתתפים ולאחר מכן תערך תפילת ערבית. לאחר התפילה מרן שליט"א יחלק קמע מיוחד לפרנסה ודולר לברכה בריאות פרנסה וישועה לכל מבקש. הציבור מתבקש כי בעת שהרב מחלק את הקמע והדולר לא לנשק את ידו של הרב ולא לבקש ברכות מאחר וזה מעכב את הציבור ואת מרן שליט"א, על הציבור להישמע להוראות הסדרנים.

שיתוף