קבוצת העידכונים

בשעת רצון עניתיך

הזוהר היומי 51

נציב יום

קופות צדקה

IMG-20231218-WA0019

תמונה של WhatsApp‏ 2024-01-16 בשעה 14.23.41_5b64d33e

קאבר מבחן דף היומי 121

קאבר זמני היום לשבוע פרשת קרח התשפד

 

שנה גודל טקסט
אי"ה מחר (יום חמישי) יח' שבט (9.2) בשעה 12:30 יתקיים תיקון עוון משכ"ז | הרוצה להשתתף יקבל על עצמו תענית היום (יום רביעי) בתפילת מנחה

יז' שבט תשפ"ג  |  8.2.2023  |  10:00


תמונה של WhatsApp‏ 2023-02-07 בשעה 12.45.17

חומרת העוון

כתוב בתורה (ויקרא יח, כב) "ואת זכר לא תשכב משכבי אשה תועבה היא" ושם פסוקים כ"ד-ל' כתוב: "אל תטמאו בכל אלה כי בכל אלה נטמאו הגוים אשר אני משלח מפניכם. ותטמא הארץ ואפקד עונה עליה ותקִא הארץ את יושביה, ושמרתם אתם את חקתי ואת משפטי ולא תעשו מכל התועבת האלה האזרח והגר הגר בתוככם, כי את כל התועבת האל עשו אנשי הארץ אשר לפניכם ותטמא הארץ, ולא תקיא הארץ אתכם בטמאכם אתה כאשר קאה את הגוי אשר לפניכם, כי כל אשר יעשה מכל התועבת האלה ונכרתו הנפשות העֹשֹת מקרב עמם, ושמרתם את משמרתי לבלתי עשות מחֹקות התֹעבֹת אשר נעשו לפניכם ולא תטמאו בהם אני ה' אלהיכם".

וכתב הרמב"ם בהל' איסורי ביאה פ"א ה"ד וזל"ש: "העריות שיש בהן מיתת בי"ד מהן שמיתתן בסקילה ומהן שמיתתן בשריפה ומהן שמיתתן בחנק ואלו שמיתתן בסקילה... והשוכב עם זכר" ובהלכה י"ד שם כתב הרמב"ם וזל"ש: "הבא על הזכר או הביא זכר עליו כיון שהערה אם היו שניהם גדולים נסקלים שנאמר ואת זכר לא תשכב בין שהיה בועל או נבעל ואם היה קטן בן ט' שנים ויום אחד בעלו זה שבא עליו או הביאו על עצמו נסקל והקטן פטור, ואם היה הזכר בן ט' או פחות שניהן פטורין וראוי לבית דין להכות הגדול מכת מרדות לפי ששכב עם זכר ואע"פ שהוא פחות מבן ט'".

והבא על הזכר נחשב כאחד שבא על אחת מהעריות רח"ל, ודינו כשאר עריות שמיתתן מיתת בי"ד ואם לא נהרגו הם בכרת ובשוגג יביאו קרבן וכנזכר וכלל את כולם בפסוק הנז"ל "ולא תעשו מכל התועבת האלה... כי את כל התועבת האל עשו אנשי הארץ אשר לפניכם ותטמא הארץ" וביארה התורה דבר זה בפסוקים הנ"ל בתחילת הפרשה (ויקרא י"ח, ג'): "כמעשה ארץ מצרים אשר ישבתם בה לא תעשו וכמעשה ארץ כנען אשר אני מביא אתכם שמה לא תעשו ובחקֹתיהם לא תלכו".

ובספרא איתא בזהל"ש: "כמעשה ארץ מצרים וכמעשה ארץ כנען לא תעשו יכול לא יבנו בנינים ולא יטעו נטיעות כמותם תלמוד לומר ובחקותיהם לא תלכו, לא אמרתי אלא בחוקים החקוקים להם ולאבותיהם ולאבות אבותיהם, ומה היו עושים האיש נושא לאיש, והאשה לאשה, האיש נושא אשה ובתה, והאשה נישאת לשנים לכך נאמר ובחקתיהם לא תלכו" עכ"ל.

ובספר המצות להרמב"ם מצוה שנ"ג הביא מדרש זה וכתב שזהו אזהרת התורה "ולא תעשו מכל התועבת האלה וגו'" שציוותה התורה להתרחק מכל חוקיהם המתועבים ובפרטות הם העריות הנשנות בתורה בפרטות יעויי"ש.

מביא רעידות אדמה לעולם

ובירושלמי ברכות (פ"ט) ובילקוט שמעוני (תהלים רמז תתסב) איתא דבעוון זה בא רעידת אדמה לעולם א"כ אלפי אנשים ח"ו יכולים לא עלינו למות ולהפסיד בתיהם וכספיהם מחמת איזה אדם שעובר על עוון חמור זה.

גדול עוונו מנשוא

ועיין לרבינו החיד"א זלה"ה ביוסף לחק על חק לישראל פר' וארא ליום חמישי שהביא מספר סדר היום דל"ז ע"ב וזלה"ק: אם התמיד בעון פגם הברית גדול עונו מנשוא, אלו הם המביאים חרון אף לעולם הם המביאים המגפות והמיתות לעולם. ובפרט אם השיאו יצרו הרע ועשה הדבר הרע הזה בפני אנשים או חברים, או גרם לעשות לאחרים שחלל את ה' וחטא והחטיא, שנתגדל עונו במאד מאד עד לשמים הגיע. ובפרט אם לא הרוה צמאו בזה עד שבא על הזכר או שבא על הערוה, כי היא זמה והוא עון פלילי תועבה לפני ה': כיצד ירים ראשו, כיצד יאכל וישתה, כיצד ילבש בגדים נאים והבגדים אשר עליו לכלכו נפשו רוחו ונשמתו עד שהרחיקוהו מלפני אדון כל הארץ, ובת מלך הכבוד יתברך ויתעלה כבודה ויקרה טנפוה ועשו עמה כאחת הנבלות, כיצד ישמח ויגל, כיצד ימלא שחוק פיו כיצד יראה בשחוק אחרים: עכ"ל זלה"ה.

לימוד התורה בעיון

והעצה הגדולה הוא למוד התורה בעיון שהוא מציל ושומר מכל העריות ואף מהרהורים כדאיתא ברמב"ם סוף הלכות איסורי ביאה גדולה מכל זאת אמרו יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה וירחיב דעתו בחכמה וכ"ש שיועיל זה להנצל מיצה"ר דעבירה בזויה זו. עכ"ל.

גלגולי שלג

כתב בספר טהרת הקודש להר"א ראטה זצ"ל (דף ר"ס) פי"א וזל"ש: הנה יש כמה מיני עבירות אשר תיקונם הוא גלגול שלג כמו למשכב זכור ובהמה, וגם זה הוא תיקון לעבירות הרבה גדולות וחמורות לכן נהגו בזה אנשי מעשה הרבה, ועכשיו שהדור חלוש ומי שיכול לעשות זה התיקון אשרי לו ולנפשו, וישליך עצמו לשלג ערום ויגלגל עצמו כמה שיוכל בלב נשבר ובתשובה, ויכוין שיקוים בו הפסוק (ישעיה א') אם יהיו חטאיכם כשנים כשלג ילבינו.

ומובא בספרי התשובה שלטבול עצמו בקרח דהיינו במקומות הנגלדים בקרח, וליתבר גזיזא דברדא ולטבול, הוא גם כן כמו גלגול שלג, וכן כל מיני טבילות במקוה קרה הוא תיקון גדול מאד לנפשו, וכן לרחוץ מצחו בשלג הוא ג"כ תיקון גדול כמובא בספר נהר שלום (דף מ"ז) ועיין שם הכונות בענין גלגול שלג וטבילה במים קרים וכו'..." עכ"ל הר"א ראטה זצ"ל.

וע"כ מי שחטא בענין הנז' צריך לעשות תשובה גדולה בבכי ובמרר ויעשה התיקונים הנז' בספר זה ולא ישוב לכסלה ח"ו ויכופר לו בעזה"י.

 

עכשיו זה ההזדמנות לעשות תשובה שלימה ולתקן את העוון. הרוצה להשתתף יקבל על עצמו תענית ביום רביעי בתפילת מנחה בזה הנוסח >>>

הטוב ביותר שאדם ישתתף בעצמו בתיקון. מי שלא יכול ניתן למסור שמות כאן:

פדיון עוון משכב זכור | בסכום כפי שאוכל כל יום

רג"ל תעניות + תשכ"ח פרוטות + של"ג פרוטות

שיתוף