עוד עדכונים
-
הילולת הרש"ש הקדוש תשפ"ה
"רבינו הרש"ש הקדוש ציוה בשעת מיתתו להתפלל על קברו על כל צרה שלא תבוא, והבטיח שאם יתפללו בלב תמים אין תפילתם חוזרת ריקם" • העבירו שמות לתפילה
-
זמני היום לשבוע פרשת וארא
זמני היום לתאריכים י"ט-כ"ה טבת התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות ללידה קלה
-
יין נהרות גן עדן
הבטחת מרן הרש"ש זיע"א: "אין חולי בעולם שאלו האותיות לא ירפאוהו אפילו לפקוד עקרות ולהסיר הקדחות כולם"
-
זמני היום לשבוע פרשת שמות
זמני היום לתאריכים י"ב-י"ח טבת התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות נוספות לשמירת היריון
-
הופיע: הזוהר היומי חלק 53
בשורה משמחת לרבבות הלומדים הופיע הכרך החדש ספר הזוהר הקדוש היומי המבואר חלק 53
-
תיקון היסוד והעוונות הכללי - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום חמישי כ"ב שבט התשפ"ה (20/02/2025) נערוך בישיבתינו הקדושה תיקון היסוד והעוונות הכללי | תחילת התיקון 12:30 מדויק סיום התיקון 18:00 משוער.
-
תיקון עוון משכב זכור - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום שני י"ב שבט התשפ"ה (10/02/2025) נערוך בישיבתינו הקדושה תיקון עוון משכב זכור | תחילת התיקון 12:30 מדויק, סיום התיקון 18:00 משוער.
-
תיקון עוון אשת איש - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום שני ה' שבט התשפ"ה (03/02/2025) נערוך בישיבתינו הקדושה תיקון עוון אשת איש | תחילת התיקון 12:30 מדויק סיום התיקון 18:00 משוער.
-
תיקון עוון גויה - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום שני כ"ז טבת התשפ"ה (27/01/2025) נערוך בישיבתינו תיקון עוון גויה | תחילת התיקון 12:30 מדויק סיום התיקון 17:30 משוער.
-
תיקון עוון הנדה - שובבי"ם תשפ"ה
אי"ה ביום חמישי כ"ג טבת התשפ"ה (23/01/2025) נערוך בישיבתינו הקדושה תיקון עוון הנדה | תחילת התיקון 12:30 מדויק סיום התיקון 18:00 משוער.
פרשת שמות - חס"ה לשבת
מדוע נמשלו ישראל לכוכבים? כיצד שכנע האדמו"ר יהודי זקן לעשות תשובה על אם הדרך? ואיזה דברים כדאי לעשות בתקופה זו של השובבי"ם? • חידוש סיפור והלכה לשבת פרשת שמות
רבי יוסף שמואלי | יום רביעי ט"ו טבת התשפ"ה | 15.01.2025 | 12:30
חידוש
"בך יברך ישראל לאמר ישימך אלהים כאפרים וכמנשה" (מח, כ)
כתב החפץ חיים שמשה היה מהרהר בלבו ואומר מה חטאו העם הזה שנשתעבדו יותר משאר האומות, ראה שני אנשים (דתן ואבירם) מריבים. אמר לרשע למה תכה רעך? אמר לו הלהרגני אתה אומר כאשר הרגת את המצרי? אז נתישבה דעתו של משה ואמר "אכן נודע הדבר", כעת אני מבין על מה השעבוד הנורא הזה, משום שיש בהם עוון לשון הרע.
לכן בתקופת הפרשיות של ימי השובבי"ם עם ישראל מתקנים את חטא הלשון ומרבים בתענית דיבור אף בדבור חול משום שעל ידי הדיבורים בסופו של דבר נגרם איסור לשון הרע ורכילות, ועוון הזה חמור עד מאוד משום שכשאדם חוטא בשאר אבריו, בורא מלאך של חבלה בלי פה, ואז הקדוש ברוך הוא מרוב טובו מטה הדין כלפי חסד, אבל מי שמדבר לשון הרע בורא מלאך מקטרג הנברא עם פה ולשון, כי מכיון שנברא על ידי הדבור הוא כבר מקטרג במו פיו ותובע את שלו.
"וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל הַבָּאִים מִצְרָיְמָה" (א, א)
ופירש רש"י: אף על פי שמנאן בחייהן בשמותם, חזר ומנאן במיתתן, להודיע חיבתן, שנמשלו לכוכבים שמוציאן ומכניסן במספר ובשמותם.
כלומר הסיבה שבנוסף למנין שנמנו בני ישראל בפרשת ויגש שוב נמנה מנין יורדי מצרים, לפי שבני ישראל חביבים על ה', ודבר החביב מונים אותו שוב ושוב, וכפי שנמצא בכוכבים שהקדוש ברוך הוא מונה אותם כשמוציאם להאיר בלילה, ושוב בבוקר כשמכניסם.
בדרך רמז ביאר מורנו ראש הישיבה הגאון רבי יהודה צדקה זצ"ל, את עומק המשל שנמשלו בני ישראל לכוכבים, כמו שהכוכבים נראים לנו קטנים מאוד, ולפי האמת הם גדולים עד מאוד, וישנם כוכבים רבים הגדולים פי כמה וכמה מכדור הארץ, וכמו שידוע שהשמש גדולה מכדור הארץ פי מליון ושלש מאות אלף, ויש כוכבים הגדולים מהשמש פי מאה ויותר, ובכל זאת הם נראים לעינינו כמו נקודות אור קטנות בשמים, כן היהודים, על אף שלמראית העין הם נראים פשוטים, ולא נראית גדולתם בעולם הזה, אבל למעשה הם מאירים את העולם ואנשי ענק הם, ומאחורי כל אחד ישנו אור המאיר למרחקים לארץ ולדרים עליה ברחמים.
סיפור
הכח של אמירת תהילים
מעשה באדמו"ר שהיה הולך בדרך, ופגע בו אדם בכלי זיין, שאל אותו האדמו"ר מי אתה? אמר לו יהודי הייתי ועכשיו נעשיתי מומר. שאלו הרב מדוע נעשה מומר? ויענהו כיון שהשחית והתעיב עד מאד בעלילות ברשע, נתייאש מן היהדות, והוא עכשיו זקן ואין לו שום תקנה לשוב. אמר לו האדמו"ר, אם תקבל עליך מה שאני אומר לך בלבב שלם, אין אתה צריך לא לתעניות, לא לסיגופים ולא לצדקות, אלא תיכף ומיד תיעשה יהודי כשר ותזכה לגן עדן. אמר לו מי יאמר שדבריך אמת? אמר לו אראה לך מופת ובו תדע שכל דברי הם אמת וצדק. אמר לו, אם תראני דבר פלא ומופת על דבריך שהם אמת, אקבל עלי בלבב שלם לעשות ככל אשר תאמר אלי. אמר לו האדמו"ר הנה אנחנו עומדים על אם הדרך, הבט כמה עצים יש בשדה שהם יבשים ואין בהם שום לחלוחית, לא עלים ולא שושנים, ועתה בקש ממני איזה עץ יבש שתרצה להיות תיכף ומיד לעץ שבו עלים ושושנים. אולם בתנאי שתעצום עיניך בידיך, ותאמר אני קבלתי עלי לשוב בתשובה שלמה בכל לבי ככל אשר יורני החכם הזה, ואעשה כל אשר רצונו לעשות, ומבקש מהשם יתברך שימחול לי על כל חטאתי, וכל מה שעברתי מקטנותי עד היום הזה. מיד סגר עיניו ואמר כן בכל לבו, עד שזלגו עיניו דמעות ובכה. ויאמר לו האדמו"ר, פקח עיניך עתה וראה הפלא הגדול מהעץ ההוא. ויפתח עיניו וירא כי העץ ההוא מלא עלים ושושנים וריחם הטוב נודף למרחוק, ויפול הזקן ההוא על ידי האדמו"ר וישקם, ויאמר מעתה צווני מה אעשה, ואני מוכן לעשות ככל אשר תצוה עלי. ויאמר לו, קבל על עצמך ללמוד תהלים יום יום. ואחר כל מזמור, תבקש שהשם יתברך ימחול לך עוונותיך ושלא תשוב עוד לכסלה. אחר איזה שנים אחדים מת אותו זקן, ובא בחלום לאותו אדמו"ר ואמר לו שלא הענישוהו בבית דין של מעלה על שום עון שעשה, וזכה לגן עדן עם הצדיקים. ועוד הגיד לו, שניתוספה מעלה למעלתו של אותו אדמו"ר בעולם העליון, על שזיכהו לתשובה במעלה רמה מאוד מאוד. נלמד מהמעשה הזה, עד כמה מעלת לימוד התהלים חזק מאוד שעל ידי זה מתקן כל עוון.
הלכה
ימי השובבי"ם
א. תיקון גדול בימים אלה לקדש עצמו במותר לו, להרבות בחסד ותחת שהרבה פשע ירבה שפע וישפיע לעמלי תורה ולנצרכים.
ב. ישתדל בכל כוחו ליתן צדקה לפני התפלה בכל יום מימי התעניות.
ג. חשוב מאד לקבל על עצמו תענית דיבור והוא טוב בכל השנה ובפרט בימי השובבי"ם.
ד. אחד מהתיקונים הגדולים לעוון הידוע הוא שיקרא קריאת שמע שעל המיטה בכוונה גדולה ועצומה וסגולתה רמה לבטל ולהשמיד המזיקים שנבראו מכך.
ה. תיקון חשוב לחטא זה שיטרח במוחו לחדש חידושים בתורה הקדושה, והוא תמורת מה שטרח לחשוב מחשבות זרות ולפגום במוחו. גם ישתדל ללמוד המשניות בעל פה, שלימוד המשנה מסוגל הרבה לטהרת הנשמה.
ו. יזהר מאד בברכת הנהנין לברך בכוונה גדולה, ובפרט מברכות לבטלה.
מוגש ע"י ראש כולל ישיבת המקובלים "נהר שלום" הרה"ג רבי יוסף שמואלי שליט"א מתוך מאמרי מורנו ורבנו הגאון המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א על פרשת השבוע
בברכת שבת שלום ומבורך!