עוד עדכונים
-
הבטחת המהרח"ו לשנה טובה
פדיון נפש על פי הקבלה עם כוונות הרש״ש בערב ראש השנה ובערב יום הכיפורים
-
ספרי חיים ומתים לפניך נפתחים
תיקון נפטרים ערב יום ראש השנה וערב יום הכיפורים
-
פדיון כפרות
-
תפילת יזכור ביום הכיפורים
ביום הכיפורים ספרי חיים וספרי מתים פתוחים; לכן נוהגים לומר יזכור, להדליק נר נשמה ולנדור צדקה לעילוי נשמות.
-
פדיון נפש ביום הושענא רבה
-
תיקון היסוד והעוונות הכללי
אי״ה ביום שני כ״ב אלול תשפ״ה (15/09/2025) בשעה 12:30 נערוך תיקון היסוד והעוונות הכללי | הרוצה להשתתף יקבל על עצמו תענית ביום ראשון בתפילת מנחה.
-
סטים זוהר הקדוש מהדורת כיס
בשעה טובה חזר למלאי סטים של זוהר המחולק מהדורת כיס ב 3 פורמטים.
-
הקדשת יום לימוד בישיבת המקובלים
לימוד בפרד"ס התורה, קדישים, ברכות, תפילות בכוונות הרש"ש ,שיעורי תורה, סעודה ,כלל פעילות החסד בישיבה.
-
יין נהרות גן עדן
הבטחת מרן הרש"ש זיע"א: "אין חולי בעולם שאלו האותיות לא ירפאוהו אפילו לפקוד עקרות ולהסיר הקדחות כולם"
-
אנשי אמונה אבדו הרב דוד בצלאל זצ"ל
-
דף חשבון נפש לימי חודש אלול
-
סט תיקוני הזוהר מחולק לחודש אלול
-
ארבעה מפתחות לשנה טובה
ארבעה מעמדי תפילה מיוחדים בחודש אלול חודש הרחמים והסליחות.
-
ספר תפילת המיישר
הצטרפו להדפסת מהדורה חדשה ומפוארת של ספר "תפילת המיישר" – 3,000 עותקים חדשים שיגיעו לכל קצוות הארץ!
-
שבת קודש לכבודו של מו"ר אדוננו הבן איש חי
-
תפילה בקברי האבות
תפילות לישועת ישראל ופתיחת הסליחות במערת המכפלה חברון עם מו"ר המקובל הרב בניהו שמואלי שליט"א
-
הילולת האריז"ל סיכום וגלריה
יום של התעלות רוחנית בצפת: הילולת האר"י הקדוש עם המקובל הצדיק הרב בניהו שמואלי
-
תיקון ערב ראש חודש תשרי
מעמד אדיר של קריאת מעל 100 ספרי תהילים עם תקיעות שופרות וחצוצרות והקפות מסביב לתיבה עם שבעה כורתי ברית
-
שלום איש חמודות
קוים קצרים לדמותו הסבא קדישא כמוהר"ר שלום אהרון שמואלי זצ"ל
-
תיקון נפטרים
סדר תיקון עבור נשמות הנפטרים שתיקן המקובל האלקי הרב יהודה פתיה זיע"א
-
מטבע ברכה ושמירה
במטבע זו נרשמו שמות הקודש המסוגלים ל - פרנסה | שמירה בדרכים | ולמציאת חן.
-
חברת המתמידים שלום בנייך
לעלוי נשמתו הטהורה של הסבא קדישא ר' שלום אהרון שמואלי זיע"א
-
מוקירים תודה ומחזיקים את ישיבתו
כל התורמים יוזכרו שמותיהם בתיקון מיוחד על קברו של הצדיק
-
הופיע: הזוהר היומי חלק 54
בשורה משמחת לרבבות הלומדים הופיע הכרך החדש ספר הזוהר הקדוש היומי המבואר חלק 54
-
תיקון לחולה על פי הבן איש חי
-
חוברת לזכרו של זקן המקובלים הסבא קדישא ר' שלום שמואלי זיע"א
-
הסכם יששכר וזבולון
-
מזל טוב ליום ההולדת
ההזדמנות שלך להקדיש יום לימוד ותפילות לזכותך ולהצלחתך ביום המסוגל יום ההולדת.
-
סט זוהר המחולק
-
סט הזוהר המחולק עם פירוש לשון הקודש
-
פדיון נפש לחיילי ישראל
-
התרת קללות
-
אמירת קדיש לעילוי הנשמה
-
הקדשות בספר הזוהר היומי
מבואר בפרושו של מו"ר המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א ומופץ חינם בחמשת אלפים עותקים לזיכוי הרבים.
-
סְעָדֵנִי וְאִוָּשֵעָה
-
בשעת רצון עניתיך: הזכות להיות שותף בלימוד ליל שישי בשעת חצות
-
גדולה צדקה שמקרבת את הגאולה
פרשת יתרו - חס"ה לשבת
מה העצה למי שאינו מבין מה שלומד? מה הסביר הנגיד לב לבייב לשופט בתביעה על סגירת מרכז קניות בשבת? והאם מי שהתחייב בזימון וממהר לעסקיו יכול לברך לעצמו ברכת המזון? • חידוש סיפור והלכה לשבת פרשת יתרו
רבי יוסף שמואלי | יום רביעי י"ד שבט התשפ"ה | 12.02.2025 | 15:25
חידוש
"וַיִּסְעוּ מֵרְפִידִים וַיָּבֹאוּ מִדְבַּר סִינַי" (יט, ב)
פירש רש"י להקיש את נסיעתן מרפידים לביאתם להר סיני, מה ביאתם להר סיני בתשובה, אף נסיעתן מרפידים בתשובה. עד כאן. כלומר, לעיל כאשר עם ישראל שהו ברפידים, שלא היה להם מים, התקוטטו עם משה והתלוננו למה זה העליתנו וכו'. ומסמיכות פסוקנו בין "רפידים" להר "סיני", דרשו חז"ל, שכשם שלמעמד הר סיני, עם ישראל הגיע מתוך תשובה, אף נסיעתם מרפידים היתה לאחר חזרה בתשובה.
ברם לכאורה יש להתבונן, הלא אם כבר חזרו עם ישראל בתשובה ברפידים, לשם מה ביאתם להר סיני גם היתה בתשובה?
אלא כשבאו בני ישראל להר סיני ונתעלו בדרגתם, עשו תשובה בשנית על זמן דרגתם הנמוכה יותר בעת שיצאו מרפידים, ומיעטו בכבודו יתעלה הראוי לו.
וכתב השל"ה הקדוש, הרי שישראל עשו תשובה לפני שקיבלו את התורה, מכאן רמז למה שאמרו מקצת המקובלים שלפעמים נמנע מהאדם להבין איזה פשט או איזו חקירה, ודבר זה הוא מחמת הקליפה שנוצרה מאיזה עוון שעשה, המבדלת בינו לבין מה שרוצה להבינו. ולכן צריך האדם לפשפש במעשיו ולהתוודות ולהיות מודה ועוזב. וכך ינהג כל אדם, אם קשה לו ההבנה, יתחרט על עוונותיו ויתוודה וישוב אל ה', ויתפלל אליו יתעלה, שיחונן אותו דעה וילמדהו בינה.
סיפור
"זָכוֹר אֶת יוֹם הַשַּׁבָּת לְקַדְּשׁוֹ" (כ, ח)
הנגיד לייב לביוב, שרוב עסקיו היו בחו"ל, החליט יום אחד להשקיע בארץ, וקנה את קניון רמת אביב בשווי של קרוב למליארד דולר. הסעיף הראשון שכתב בחוזה הרכישה היה, שביום השבת הקניון סגור לגמרי. ראש העיר תל אביב דאז, חרה לו הדבר מאוד על "הכפייה הדתית" הנעשית בעירו, ופנה לבית המשפט שיכפו עליו לפתוח את הקניון בשבת. לייב לביוב הגיע לביהמ"ש ללא עורך דין, למרות שבכספו יכל לשכור סוללה של עורכי דינים. נשיא בית המשפט העליון דאז, פתח את הדיון ואמר, מר לביוב, הקניון שלך אינו ממוקם בבני ברק או בירושלים, גם ברדיוס של 5 קילומטר לכל צד של הקניון לא גר חרדי אחד, ואם כן אינך יכול לבוא לעיר תל אביב, לרכוש קניון מרכזי ולסגור אותו בשבת, זו כפייה דתית!
קם לביוב ואמר דבר שהדהים את כל הנוכחים, וכה היו דבריו, אדוני השופט, תתאר לעצמך שהגיע לארץ הנשיא האמריקני קלינטון [שבאותם ימים הוא כיהן כנשיא ארצות הברית] כל הכבישים נחסמים וכל הארץ משותקת לכבודו. והנה הוא מבקש ללכת לאהרן ברק. מסיעים אותו לביתך, וכל הצוות חפץ לדעת מה חפצו ממך? הוא דופק אצלך בדלת, ואתה פותח לו. הוא ניגש אליך ומביא לך מתנה ואומר, זו המתנה הגדולה ביותר שלנו, שהיתה שמורה בכספת בארצות הברית במשך הרבה מאוד שנים, והחלטנו להעניק אותה לך, על כל המסירות שלך. האם יתכן שהיית משיב לו במילים "קח את המתנה שלך ותעוף לי מהעינים"? היש לך בושה גדולה מזו? המשיך לביוב ואמר, כבוד השופט, זה בדיוק מה שאתה רוצה שאני אעשה, בורא העולם אמר למשה רבינו (שבת י:) מתנה טובה יש לי בבית גנזי ושבת שמה, זאת אומרת שהקדוש ברוך הוא הביא לעם ישראל מתנה גדולה, ואתה רוצה שאני אזרוק לו אותה בפרצוף? דע לך, שלא אעשה דבר כזה לעולם. סיים לבייב את דבריו וירד מהבמה.
השופט שהיה מפורסם כרודף דת, התרשם מאוד מרצינות הדברים, והורה שהוא יכול לסגור בשבת. הקניון היה ברשותו כעשר שנים ובמשך אותן השנים, כל שנה התפרסם בעיתון הכלכלי גלובס, שהוא הקניון הכי רווחי במדינה.
הלכה
הלכות זימון
א. ישתדל מאד לחזר אחר זימון, כי הוא דבר גדול לסלק על ידי זה הסטרא אחרא ולדחותה, ולגרום עילוי גדול לשכינה הקדושה, כמ"ש רבנו האר"י ז"ל. וכשם שמצוה לחזר אחר שלשה כדי לעשות ברכת זימון, כך מצוה גדולה יותר ויותר לחזר אחר עשרה כדי לזמן בשם.
ב. שלשה שישבו לאכול, ואחד מהם אכל מיני מזונות או שאר פירות שנתחייב בברכה אחרונה, והשנים אכלו פת גמור, יכולין לזמן עליו.
ג. מי שאכל בחבורה שנתחייב בזימון, אינו רשאי להקדים לברך לעצמו אפילו אם יש לו עסק רב, ואם עשה כן איסורא קעביד. ואם הוא נחפז לילך, אם אפשר לו לרצותם שיפסקו ויזמנו עמו מוטב, ואם לאו מוכרח להמתין להם עד שיגמרו.
ד. שלשה שישבו לאכול וקדם אחד מהם ובירך, אף על גב דעבד איסורא, מ"מ יכולים השנים לזמן עליו ויוצאין י"ח זימון, והוא אינו יוצא. בד"א בהיכא דשלשתם אכלו פת, אבל אם השנים אכלו פת והשלישי אכל מזונות וכיוצא, וקדם ובירך ברכה אחרונה, אינם יכולים השנים לזמן עליו.
ה. קטן שהגיע לעונת הפעוטות שהוא כבן תשע, מצטרף לזימון. וי"א דאפשר לצרף קטן מגיל שש שנים ומעלה לזימון.
מוגש ע"י ראש כולל ישיבת המקובלים "נהר שלום" הרה"ג רבי יוסף שמואלי שליט"א מתוך מאמרי מורנו ורבנו הגאון המקובל רבי בניהו שמואלי שליט"א על פרשת השבוע
בברכת שבת שלום ומבורך!