קבוצת העידכונים

בשעת רצון עניתיך

הזוהר היומי 51

נציב יום

קופות צדקה

IMG-20231218-WA0019

תמונה של WhatsApp‏ 2024-01-16 בשעה 14.23.41_5b64d33e

קאבר מבחן דף היומי 121

קאבר זמני היום לשבוע פרשת קרח התשפד

 

שנה גודל טקסט

איך אפשר להפוך לאדם חדש בזמן קצר?

בהתקרב ימי התשובה כדאי לזכור את העצה הנפלאה של הרש"ש הקדוש שכל העושה אותה - ערב הוא לו שיתהפך לאדם חדש!

כה' אלול התשפ"א  |  02.09.2021  |  12:50


להפוך לאדם חדש

מעשה שהיה לפני כארבעים שנה, בשני בחורים שיצאו לטייל בשדות ויערות בדרומה של ארץ ישראל, תוך כדי הטיול אבדו את דרכם, וכבר פנה יום ולא ידעו אנה יפנו בחשיכה המוחלטת שהשתררה עליהם, עודם תוהים אינה ה' לידם ומצאו שהם עומדים בסמיכות לפסי רכבת, והחליטו להלך רק בסמיכות אל הפסים וכך קיוו להגיע בעזהשי"ת למקום מבטחים בדרכה של הרכבת..

עודם מהלכים ותגבר עייפותם עד מאד, מה עשו, נחו שניהם על הארץ, זה נתיישב על שק עפר שמצא על הארץ וזה נתיישב על הפסים עצמם, לא ארכו הרגעים והשניים נרדמו ושקעו בשינה עמוקה.. אך, אוי, שוד ושבר, כי באותו זמן נסעה על פסים הללו - במרחק רב, רכבת ארוכה טעונה משא של חמרי בניה כבדים, לאחר זמן משהתקרבה קצת אל מקום ישיבת הבחורים הבחין מנהיגה מרחוק כי יושב לו בחור על הפסים וחולם חלומות נעימים באמצע שנתו, מיד החל מצפצף בכל כוחו, טו.. טו.. טו.. בידעו, שגם אם יעצור ויעמיד רכבת גדולה וכבדה כמותה מנסיעתה במהירות גדולה כל כך לא יצליח להעמידה.. וההמשך ברור שהישן הלז ימצא את עצמו בגן עדן העליון.. וכן הווה, כי הבחור לא שמע את קול הצפצוף - הגם שהצפצוף בקע ועלה בקול רעש גדול עד שהעיר את כל יושבי העיר הסמוכה משינתם, אך שנתו של זה גברה על הכל ולדאבון לב אירע הגרוע מכל..

עתה הבה ונתבונן, מה רצה המצפצף מאותו בחור, וכי הוצרך לזה שהבחור יקום ויברח משם כל עוד נשמתו באפו למרחקים מרחקים, לא ולא.. וכי מרחק פרסה אחת רצו להרחיקו, לא ולא.. לא הוצרכנו אלא להרחיקו סנטימטר אחד ותו לא מידי, אבל משלא זז סנטימטר זה - אירע לו הגרוע מכל.

זאת ועוד, יתכן שאותו הבחור התעורר מקול הצפצוף אבל שב לשנתו באמרו, אוי, אין בכוחי לקום עכשיו, עוד רגע ואקום משנתי, ראה נא מה אירע לו ברגע זה, אף אנו, בל ימצא מי שמתעורר שישוב לשנתו, אלא אין ועתה אלא לשון תשובה, זוז ממקומך ס"מ, אבל בזה הרגע.

וא"כ אנחנו צריכים לעשות תשובה ולהתעורר ולא צריך להתעלות הרבה כ"כ אפי' מעט כפי יכולתינו רק שנתחיל לזוז ואז ניצולים ברוחניות ובגשמיות.

ומו"ר הרש"ש זיע"א אמר כי הוא ערב על זה, שאדם שיקבל עליו לחזור בתשובה אפילו רק על דבר אחד, דהיינו שיקבל עליו קבלה אחת, אבל ביתד שלא תמוט - מה שלא יהיה הוא מקבל על עצמו לעמוד בה, אז היא תהיה המליץ יושר שלו בעולם העליון, ואותו אדם נהפך להיות אדם אחר, זה לא אותו אדם, אלא הוא עכשיו אדם חדש!

למשל אדם שיקבל עליו להזהר בברכת המזון, שבכל פעם שהוא יאכל ידקדק בברכת המזון כמו שצריך בכוונה ומתוך הסידור, אבל לא רק – "בדרך כלל", אלא יהיה אשר יהיה גם כשימהר לצורך דחוף.. או יהיה עייף ביותר. או שאין בנמצא סדור.. שום דבר! לא יבטל את הקבלה שקבל עליו, כגון זה אמר הרש"ש שיכול להיות לאיש אחר.

למה אנשים נשארים אדישים למרות שזמן המשפט מתקרב?

ובאמת צריך להבין מדוע האדם לא מתעורר, הרי יום הדין הגדול קרב וידונו בו את האדם על כל מה שהיה עמו, יחיה או ח"ו ימות, חולה, בריא, עני עשיר מה יהיה עם רעייתו, בניו ובנותיו נכדיו וכו' כל זה על הכתפיים שלו והוא עולה את העליה שמשני צידיה יש תהום, אם ח"ו הוא נופל גם הם נופלים עמו ח"ו, א"כ מדוע לא מתעוררים?

אלא הסיבה שאנחנו אדישים כי אנחנו חושבים שגם השנה יהיה כמו שנה שעברה ומסתמא נכתב ונחתם לחיים טובים, אבל אם נתבונן נראה כמה מחשבה זו שקרית שהרי כמה בנ"א בריאים נפטרו בשנה זו בכמה מיתות משונות ל"ע, מי באש מי במים ומי בחרב, ה' ירחם.

ועוד אם היה בא שליח בי"ד של מעלה ביום ר"ה לבהכנ"ס ואומר לכל אחד מהמתפללים את פסק דינו בידו יחיה או ימות, זכאי או חייב, כולנו היינו עושים מאמצים כבירים ועובדים קשה כל חודש אלול כדי לזכות בדין ביום הדין, ואז חודש אלול היה נראה אחרת לגמרי, מסירות נפש לכל דבר שבקדושה.

עוד מאמרים

קמחא דפסחא

חג הפסח, הוא ללא ספק גם "חג הנתינה", חג שבו אנו פותחים את דלת ביתנו ודלתות לבנו לכל מי שנזקק לכך, בלי זה, גם החג שלנו הוא לא חג!

פרשת בחקתי - חס"ה לשבת 

מה ראוי ללמוד מהשמש והירח? מה פשר הריח גן עדן שהריח המוכיח של פולנאה בבית הקברות? ומדוע לעולם נקרא את פרשת בחקתי לפני חג השבועות? • חידוש סיפור והלכה לפרשת בחקתי

חס"ה לשבת פרשת חיי שרה

חידוש סיפור והלכה קצרים שתוכלו לומר בשולחן שבת

הילולת הרשב''י: ישועות מעל לדרך הטבע

על המעלה הגדולה להגיע לציונו ביום ההילולה ומקבץ סיפורי ישועות

פרשת קרח - חסה לשבת

מדוע קראו בני לוי לבנם בשם קרח שהוא אחד מאלופי עשיו? גודל כחה של תפילת והוא רחום שבתחנון, וזהירות במצוות ציצית ותפילין • חידוש סיפור והלכה לפרשת קרח

שבת הגדול

שבת שלפני הפסח נקראת "שבת הגדול"

למה צמים ביז' בתמוז?

חמשה דברים קשים ארעו לאבותינו ביום זה לאורך ההיסטוריה

פרשת כי תשא - חס"ה לשבת 

מה ענה הקב"ה למשה על שאלת צדיק ורע לו רשע וטוב לו? בזכות מה ניצל השר מונטיפיורי מנסיון התנקשות? ומה יעשה אדם שלא הספיק לקרוא קריאת שמע בזמנה? • חידוש סיפור והלכה לפרשת כי תשא

פרשת בהעלותך - חסה לשבת

חסה לשבת פרשת בהעלותך - חידוש סיפור והלכה קצרים שתוכלו לומר בשולחן שבת - וכשספרו עליו לפני רבינו נחמן, אמר: כתוב "והאיש אשר הוא טהור ובדרך לא היה" ...

מעלת קריאת תיקוני הזוהר בחודש אלול

נהגו לקרוא תיקוני זוהר בימים שמראש חודש אלול עד יום הכיפורים ועל ידי כך יזכה שנשמתו תטהר

שיתוף