עוד עדכונים
-
זמני היום לשבוע פרשת חקת
זמני היום לתאריכים ג'-ט' תמוז התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולת נשמת כל חי
-
שלום איש חמודות
קוים קצרים לדמותו ותמונות הוד מחיי מורנו ראש הישיבה מפארי עדת המכוונים המקובל הצדיק הנסתר לתמידו ונאמנו של זקן המקובלים הגה"ק רבנו רדכי שרעבי זיע"א הסבא קדישא כמוהר"ר שלום אהרון שמואלי זצ"ל נתעלה לגנזי מרומים בשיבה טובה כ"ג סיון התשפ"ד זכר צדיק לברכה לחיי העולם הבא.
-
מעמד אמירת פיטום הקטורת העולמי
מעמד אמירת פיטום הקטורת העולמי & מזמור לתודה & קבלת עול מלכות שמים ברוב עם הדרת מלך | יום רביעי כ"ט סיון (25/06/2025) ערב ראש חודש תמוז בשעה 13:30.
-
זמני היום לשבוע פרשת קרח
-
קולי אל ה' אזעק
-
חברת המתמידים שלום בנייך
-
עם כלביא - מתגייסים למען המערכה
-
זמני היום לשבוע פרשת שלח
זמני היום לתאריכים י"ט-כ"ה סיון התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולות לפחד
-
עצרת מספד והתעוררות
במלאת שתים עשרה חודש לפטירתו של הסבא קדישא רבי שלום אהרון שמואלי זצ"ל
-
זמני היום לשבוע פרשת בהעלותך
זמני היום לתאריכים י"ב-י"ח סיון התשפ"ה כולל הילולות הצדיקים וסגולת פיטום הקטורת
תיקון לחולה על פי הבן איש חי
י"ג סיון תשפ"ה | 09/06/2025 | 14:52
בסיעתא דשמיא ניתן לערוך תיקון לחולה על פי סדר התיקון שחיבר רבן של כל בני הגולה רבינו יוסף חיים "הבן איש חי" זיע"א בספרו לשון חכמים (חלק ב' סימן ל'), בישיבתינו הקדושה ישיבת המקובלים "נהר שלום" בראשות מורנו ורבינו המקובל הרה"ג בניהו שמואלי שליט"א מיסודו של המלוב"ן רבי מרדכי שרעבי זצוקללה"ה.
התיקון נערך על ידי עשרה אברכים תלמידי חכמים ויראי שמיים בתענית גמורה לילה ויום ולימוד סדר התיקון במשך כל הלילה והיום שלאחריו מתוך קדושה וטהרה ובדקדוק גמור לרפואת וישועת החולה בתוך שאר חולי ישראל.
סדר הלימוד בלילה: משניות של קריאי מועד, ותרי״ג מצות, ואדרא רבא.
סדר הלימוד ביום: תנ״ך של קריאי מועד, ואדרא זוטא, ותהלים.
התיקון יערך לארבעה חולים יחד.
התרומה בעבור עריכת התיקון ע"ס 3,000 ₪.
ויהי רצון שזכות התיקון תעמוד לו לרפואה שלמה במהרה ויחזור לאיתנו הראשון בבריאות נפש וגוף, ויזכה לאריכות ימים ושנים בטוב ובנעימים בשלווה ובשמחה אמן.
הנוסח המלא
רפואה וסגולה לחולה מאת רבינו יוסף חיים
כתב רבינו יוסף חיים "הבן איש חי" זיע"א בספרו לשון חכמים חלק ב' סימן ל' - יתקבצו עשרה אנשים כשרים וכל אחד מהעשרה אנשים יעשה קבלת תענית מבעוד יום בנוסח הזה.
קבלת תענית
רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, הֲרֵֽינִי לְפָנֶֽיךָ בְּתַעֲנִית יָחִיד לְמָחָר מֵעֲלוֹת הַשַּׁחַר עַד צֵאת הַכוֹכָבִים כְּדֵי שֶׁיְּהֵא מִעוּט חֶלְבִּי וְדָמִי שמתמעט בְּתַעֲנִיתִי חָשׁוּב וּמְקֻבָּל וּמְרֻצֶּה לְפָנֶֽיךָ כְּקָרְבַּן ריח נחוח אשרו לה׳ שעל ידי זה תשלח בטובך ובחסדך רְפוּאָה שְׁלֵמָה למאתים ושמונה וארבעים אברים ושלש מאות וחמשה וששים גידין של עבדך פלוני בן פלוני. ותצילהו מכל חוֹלִי וּמַחֲלָה. ומכל כאב ומכח. ותבטל מעליו כל גזרות קשות ורעות. ותבטל מעליו כל המקטרגים ומשטינים, ותחייהו חיים ארוכים טובים ומתוקנים. אל נא רפא נא לעבדך פלוני בן פלוני. ג' פעמים
סדר הלימוד בלילה
בלילה יעשו תקון כרת וילמדו תורה. וקודם הלימוד יאמרו בקשה זו:
לְשֵׁם יִחוּד קֻדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּהּ, בִּדְחִֽילוּ וּרְחִֽימוּ, וּרְחִֽימוּ וּדְחִֽילוּ, הֲרֵֽינִי מוּכָן ללמוד מִּשְׁנָה וְסִתְרֵי תּוֹרָה בַּלַּֽיְלָה הַזֹּאת ולנדד שינה מעיני: וִיהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶֽיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵֽינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵֽינוּ, שיעלה לְפָנֶֽיךָ לרצון לימוד תּֽוֹרָתֶֽךָ הַקְּדוֹשָׁה, וצער נדוד שינח מעיני וְעַל־יְדֵי כן תָּחוּס וְתַחְמוֹל וּתְרַחֵם על עבדך פלוני בן פלוני ותרפאהו רְפוּאָה שְׁלֵמָה, ותצילהו מכל חוֹלִי וּמַחֲלָה, ותצילהו מכל מכה וכאב, ותבטל מעליו כל גזרות קשות ורעות, ותחייהו חיים ארוכים טובים ומתוקנים וּתְקַיֵּם בו הברכות אֲשֶׁר צִוִּֽיתָ אֶת אַֽהֲרֹן ואת בניו לְבָרֵךְ אֶת־עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל בְּאַֽהֲבָה כַּכָּתוּב יְבָרֶכְךָ֥ יְהֹוָ֖ה וְיִשְׁמְרֶֽךָ׃ יָאֵ֨ר יְהֹוָ֧ה ׀ פָּנָ֛יו אֵלֶ֖יךָ וִֽיחֻנֶּֽךָּ׃ יִשָּׂ֨א יְהֹוָ֤ה ׀ פָּנָיו֙ אֵלֶ֔יךָ וְיָשֵׂ֥ם לְךָ֖ שָׁלֽוֹם׃ אל נא רפא נא לעבדך פלוני בן פלוני (ויאמרו זה ג' פעמים). וִיהִ֤י ׀ נֹ֤עַם אֲדֹנָ֥י אֱלֹהֵ֗ינוּ עָ֫לֵ֥ינוּ וּמַעֲשֵׂ֣ה יָ֭דֵינוּ כּוֹנְנָ֥ה עָלֵ֑ינוּ וּֽמַעֲשֵׂ֥ה יָ֝דֵ֗ינוּ כּוֹנְנֵֽהוּ:
וילמדו משניות של קריאי מועד, ותרי״ג מצות, ואדרא רבא.
ואחר הלימוד יאמרו
יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ יְהֹוָה אֱלֹהֵֽינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵֽינוּ, שֶׁיִּהְיֶה חָשׁוּב וּמְקֻבָּל וּמְרֻצֶּה לְפָנֶֽיךָ לימוד שלמדנו בְּתוֹרָֽתְךָֽ הַקְּדוֹשָׁה יצער נידוד שינה מעינינו, וְעַל־יְדֵי כן תָּחוּס וְתַחְמוֹל וּתְרַחֵם על עבדך פלוני בן פלוני ותרפאהו רְפוּאָה שְׁלֵמָה, ותצילהו מכל חוֹלִי וּמַחֲלָה, ותצילהו מכל מכה וכאב, ותבטל מעליו כל גזרות קשות ורעות, ותחייהו חיים ארוכים טובים ומתוקנים וּתְקַיֵּם בו הברכות אֲשֶׁר צִוִּֽיתָ אֶת אַֽהֲרֹן ואת בניו לְבָרֵךְ אֶת־עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל בְּאַֽהֲבָה כַּכָּתוּב יְבָרֶכְךָ֥ יְהֹוָ֖ה וְיִשְׁמְרֶֽךָ׃ יָאֵ֨ר יְהֹוָ֧ה ׀ פָּנָ֛יו אֵלֶ֖יךָ וִֽיחֻנֶּֽךָּ׃ יִשָּׂ֨א יְהֹוָ֤ה ׀ פָּנָיו֙ אֵלֶ֔יךָ וְיָשֵׂ֥ם לְךָ֖ שָׁלֽוֹם׃ אל נא רפא נא לעבדך פלוני בן פלוני (ויאמרו זה ג' פעמים). וִיהִ֤י ׀ נֹ֤עַם אֲדֹנָ֥י אֱלֹהֵ֗ינוּ עָ֫לֵ֥ינוּ וּמַעֲשֵׂ֣ה יָ֭דֵינוּ כּוֹנְנָ֥ה עָלֵ֑ינוּ וּֽמַעֲשֵׂ֥ה יָ֝דֵ֗ינוּ כּוֹנְנֵֽהוּ:
סדר הלימוד ביום
ביום ילמדו תנ״ך של קריאי מועד, ואדרא זוטא, ותהלים, ואחר התהלים יאמר
יֹ֭שֵׁב בְּסֵ֣תֶר עֶלְי֑וֹן בְּצֵ֥ל שַׁ֝דַּ֗י יִתְלוֹנָֽן׃ אֹמַ֗ר לַ֭יהֹוָה מַחְסִ֣י וּמְצוּדָתִ֑י אֱ֝לֹהַ֗י אֶבְטַח־בּֽוֹ׃ כִּ֤י ה֣וּא יַ֭צִּילְךָ מִפַּ֥ח יָק֗וּשׁ מִדֶּ֥בֶר הַוּֽוֹת׃ בְּאֶבְרָת֨וֹ ׀ יָ֣סֶךְ לָ֭ךְ וְתַחַת־כְּנָפָ֣יו תֶּחְסֶ֑ה צִנָּ֖ה וְסֹחֵרָ֣ה אֲמִתּֽוֹ׃ לֹֽא־תִ֭ירָא מִפַּ֣חַד לָ֑יְלָה מֵ֝חֵ֗ץ יָע֥וּף יוֹמָֽם׃ מִ֭דֶּבֶר בָּאֹ֣פֶל יַהֲלֹ֑ךְ מִ֝קֶּ֗טֶב יָשׁ֥וּד צׇהֳרָֽיִם׃ יִפֹּ֤ל מִצִּדְּךָ֨ ׀ אֶ֗לֶף וּרְבָבָ֥ה מִימִינֶ֑ךָ אֵ֝לֶ֗יךָ לֹ֣א יִגָּֽשׁ׃ רַ֭ק בְּעֵינֶ֣יךָ תַבִּ֑יט וְשִׁלֻּמַ֖ת רְשָׁעִ֣ים תִּרְאֶֽה׃ כִּֽי־אַתָּ֣ה יְהֹוָ֣ה מַחְסִ֑י עֶ֝לְי֗וֹן שַׂ֣מְתָּ מְעוֹנֶֽךָ׃ לֹא־תְאֻנֶּ֣ה אֵלֶ֣יךָ רָעָ֑ה וְ֝נֶ֗גַע לֹא־יִקְרַ֥ב בְּאׇהֳלֶֽךָ׃ כִּ֣י מַ֭לְאָכָיו יְצַוֶּה־לָּ֑ךְ לִ֝שְׁמׇרְךָ֗ בְּכׇל־דְּרָכֶֽיךָ׃ עַל־כַּפַּ֥יִם יִשָּׂא֑וּנְךָ פֶּן־תִּגֹּ֖ף בָּאֶ֣בֶן רַגְלֶֽךָ׃ עַל־שַׁ֣חַל וָפֶ֣תֶן תִּדְרֹ֑ךְ תִּרְמֹ֖ס כְּפִ֣יר וְתַנִּֽין׃ כִּ֤י בִ֣י חָ֭שַׁק וַאֲפַלְּטֵ֑הוּ אֲ֝שַׂגְּבֵ֗הוּ כִּֽי־יָדַ֥ע שְׁמִֽי׃ יִקְרָאֵ֨נִי ׀ וְֽאֶעֱנֵ֗הוּ עִמּֽוֹ־אָנֹכִ֥י בְצָרָ֑ה אֲ֝חַלְּצֵ֗הוּ וַאֲכַבְּדֵֽהוּ׃ אֹ֣רֶךְ יָ֭מִים אַשְׂבִּיעֵ֑הוּ וְ֝אַרְאֵ֗הוּ בִּישׁוּעָתִֽי׃ שבעה פעמים
וִיהִ֤י ׀ נֹ֤עַם אֲדֹנָ֥י אֱלֹהֵ֗ינוּ עָ֫לֵ֥ינוּ וּמַעֲשֵׂ֣ה יָ֭דֵינוּ כּוֹנְנָ֥ה עָלֵ֑ינוּ וּֽמַעֲשֵׂ֥ה יָ֝דֵ֗ינוּ כּוֹנְנֵֽהוּ׃ ב' פעמים
שִׁ֗יר לַֽמַּ֫עֲל֥וֹת אֶשָּׂ֣א עֵ֭ינַי אֶל־הֶהָרִ֑ים מֵ֝אַ֗יִן יָבֹ֥א עֶזְרִֽי׃ עֶ֭זְרִי מֵעִ֣ם יְהֹוָ֑ה עֹ֝שֵׂ֗ה שָׁמַ֥יִם וָאָֽרֶץ׃ אַל־יִתֵּ֣ן לַמּ֣וֹט רַגְלֶ֑ךָ אַל־יָ֝נ֗וּם שֹׁמְרֶֽךָ׃ הִנֵּ֣ה לֹֽא־יָ֭נוּם וְלֹ֣א יִישָׁ֑ן שׁ֝וֹמֵ֗ר יִשְׂרָאֵל׃ יְהֹוָ֥ה שֹׁמְרֶ֑ךָ יְהֹוָ֥ה צִ֝לְּךָ֗ עַל־יַ֥ד יְמִינֶֽךָ׃ יוֹמָ֗ם הַשֶּׁ֥מֶשׁ לֹֽא־יַכֶּ֗כָּה וְיָרֵ֥חַ בַּלָּֽיְלָה׃ יְֽהֹוָ֗ה יִשְׁמׇרְךָ֥ מִכָּל־רָ֑ע יִ֝שְׁמֹ֗ר אֶת־נַפְשֶֽׁךָ׃ יְֽהֹוָ֗ה יִשְׁמׇר־צֵאתְךָ֥ וּבוֹאֶ֑ךָ מֵ֝עַתָּ֗ה וְעַד־עוֹלָֽם׃ עשרה פעמים
הַ֥לְלוּיָ֨הּ ׀ הַֽלְלוּ־אֵ֥ל בְּקָדְשׁ֑וֹ הַֽ֝לְל֗וּהוּ בִּרְקִ֥יעַ עֻזּֽוֹ׃ הַלְל֥וּהוּ בִגְבוּרֹתָ֑יו הַ֝לְל֗וּהוּ כְּרֹ֣ב גֻּדְלֽוֹ׃ הַ֭לְלוּהוּ בְּתֵ֣קַע שׁוֹפָ֑ר הַ֝לְל֗וּהוּ בְּנֵ֣בֶל וְכִנּֽוֹר׃ הַ֭לְלוּהוּ בְּתֹ֣ף וּמָח֑וֹל הַֽ֝לְל֗וּהוּ בְּמִנִּ֥ים וְעֻגָֽב׃ הַלְל֥וּהוּ בְצִלְצְלֵי־שָׁ֑מַע הַֽ֝לְל֗וּהוּ בְּֽצִלְצְלֵ֥י תְרוּעָֽה׃ כֹּ֣ל הַ֭נְּשָׁמָה תְּהַלֵּ֥ל יָ֗הּ הַֽלְלוּיָֽהּ׃ שלשה פעמים
ויאמרו הבקשה הנזכר שאחר הלימוד כנז״ל. ויתקעו תשר״ת תש״ת תר״ת: גם ביום יאמרו קודם הלימוד הבקשה הנזכר: